Pàgines

divendres, 31 de desembre del 2010

Escudella i carn d'olla

Després d'unes setmanes amb nàusees i marejos per fi torno a tenir ganes de cuinar!
Això sí, és tota una novetat per mi el fet que només em vé de gust cuinar coses salades i -miracle!- carn! El Benja està tan o més al·lucinat que jo veient com endrapo botifarres, bistecs i peus de porc. Jo, que sempre he estat d'amanides, fruita i pollastret, ara prefereixo la carn de porc, de vedella i hidrats de carboni en quantitat! Coses de l'embaràs... la saviesa popular amb aquests indicis vaticina que serà nen (la meva intuició hi està bastant d'acord).
O sigui que oblideu-vos de galetes, panettones i pastissos, ara deixem pas als primers i segons plats!

A més, com que des del 24 que estic engripada i no he pogut gaudir gaire de l'escudella típica d'aquestes dates, ja feia dies que em venia de gust intentar fer-ne una. Ja ho sé... sembla mentida que amb 34 anys encara no hagi fet la meva primera escudella... Avui he trencat el "malefici", i amb l'ajuda de la Dolors he fet una escudella no massa consistent ni greixosa però molt gustosa, bona, i amb pilota i tot!

Per immortalitzar el moment no he pensat a fer cap fotografia ;-(.  però he decidit penjar aquest post amb la recepta, no fos cas que se m'oblidi!

--------------------------------------------

INGREDIENTS

1 peu de porc tallat per la meitat
¼ de pollastre
1 os de pernil o un tros de pernil
1 botifarra
1 ou
1 tros de pa sec
1 punta d’all
1 porro
1 pastanaga
1 tros de col
1 ceba
Galets

PREPARACIÓ

Posem a bullir el peu de porc durant almenys 3 o 4 hores (o 1h i 30m amb l’olla a pressió).
Hi afegim el quart de pollastre i el pernil i deixem que bulli 1 hora més.
Quan veiem que el tall està cuit el retirem i hi afegim les verdures. Que vagin bullint durant 1 hora. Ho rectifiquem de sal.

Per fer la pilota batem 1 ou i hi posem el pa trossejat. Deixem que s’impregni de l’ou i que s’estovi. Agafem la carn d’una botifarra, 1 punta d’all i ho triturem amb el pa i l’ou fins que quedi una pasta homogènia (podem fer-ho amb el turmix). Posem farina a un plat, i fem una bola de la barreja de botifarra+ou+oa+all. Ho arrebossem amb la farina i ho reservem.

Quan falti mitja hora aboquem la pilota al caldo. Quan tot estigui cuit, retirem les verdures, la pilota i passem el caldo per un colador.

Ara ja podem afegir-hi la pasta i deixem que bulli fins que la pasta estigui cuita al nostre gust.

1 comentari:

  1. Ha quedat molt bona. M'agrada així, més suau que la típica que fa la sogra, que hi posa mitja granja, si no la digestió es fa molt pesada.

    ResponElimina