Pàgines

dijous, 30 de desembre del 2010

"Las ovejas de Glennkill", de Leonie Swann

Últimament va d'ovelles... el darrer post era sobre una agulla de feltre en forma d'ovella i avui sobre l'últim llibre que he llegit i que, precisament, va del mateix animal. Quines coses!

Aquesta novel·la em va arribar a les mans gràcies a la Bibi, que me'l va recomanar molt i em van venir ganes de llegir-lo. I és que la trama és força original: un ramat d'ovelles irlandeses troben el seu pastor mort i decideixen esbrinar qui ha estat l'assassí.

Una de les coses que més m'ha agradat ha estat la capacitat de l'autora per ficar-se (i mai millor dit) a la pell dels animals i exposar el desenvolupament dels fets des del punt de vista de les ovelles: els diàlegs, el llenguatge, les prioritats, l'enfoc,... Tot es presenta a través dels ulls ovellencs i pren un aire sovint divertit i còmic, que trenca amb l'egocentrisme humà.

Per altra banda m'ha costat mantenir-me motivada, i he tingut temptacions de deixar-lo a mitges en més d'una ocasió. El ritme és una mica lent i, no ens enganyem, el món de les ovelles té les seves limitacions i per molt innovador que pugui semblar el plantejament, l'imaginari pastoril que se'n pot desprendre no dóna massa de si. Almenys aquesta és la meva opinió.

També he de reconèixer que el final m'ha decepcionat una mica i que m'ha quedat la sensació que era una opció fàcil per tancar la història.


De totes maneres, el recomano als fans de les ovelles i als encuriosits pel funcionament de les ments animals. Almenys és un punt de vista diferent i et fa passar una estona simpàtica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada